Din fericire sau nefericire saloanele sunt tot mai multe și mai variate.
Spun din fericire deoarece în felul acesta fiecare poate să își aleagă locul preferat în funcție de nevoi și de tarife.
Din nefericire deoarece din păcate am observat că multe saloane lasă de dorit, nu vreau să îmi vorbesc de rău colegele de breaslă însă vreau să vin în ajutorul vostru cu câteva sfaturi de luat în calcul atunci când alegeți să mergeți la salon.
Vreau să povestesc cu voi despre aspectele la care trebuie să fiți atente atunci când vă căutați un salon unde să mergeți pentru răsfăț.
- Curățenia – este prima pe listă. Salonul trebuie să fie aerisit, curat și bine îngrijit. Sunt de părere că este necesar să alocăm mai mult timp între cliente pentru a putea face curățenie până la următoarea programare. Nu este nimic plăcut în haos și mai ales în produse murdare expuse la vedere.
- Igiena – ustensilele, aparatura și produsele folosite trebuie să fie igienizate și curățate. Vă rog eu nu mergeți la saloane unde ustensilele folosite nu sunt curate și bine îngrijite. Bacteriile sunt inamicii noștri nevăzuți care pot cauza diferite probleme la nivelul pielii. Uneori din dorința de a avea cât mai multe cliente uităm aceste aspecte atât de importante atât pentru noi ca și profesioniști cât și pentru voi ca și cliente. Produsele trebuie să fie în termen și dezinfectate după fiecare client. Ustensilele au un rol esențial și trebuie igienizate și dezinfectate bine.
- Raportul calitate/preț – să fie unul echitabil. Așa cum am mai menționat aici de multe ori un preț mare nu înseamnă o calitate mai bună precum un preț mic o calitate îndoielnică. Echilibrul trebuie să fie la mijloc, prețul să reflecteze produsele folosite, aparatura și mai ales cunoștințele persoanei la care apelăm.
- Personalul – nu știu voi cum sunteți însă pentru mine este esențial ca și client să simt o conexiune cu persoana pe mâna căreia mă las atunci când apelez la serviciile lor. Vreau ca persoana să mă asculte și să îmi ofere serviciul de care am nevoie, desigur ne putem consulta și stabili de comun acord ceea ce am nevoie. Am avut parte de situații în care am mers de exemplu la coafor pentru un vopsit sau un tuns iar persoana să își exprime puternic opiniile care erau complet diferite de ale mele. Nu este nimic greșit în asta însă atunci când eu vin și spun că vreau ceva aș dori să se și întâmple deoarece eu sunt cea care plătesc pentru acel serviciu. Sunt unele persoane care lucrează în acest domeniu de mult timp și au impresia că le știu mai bine nevoile clientei decât ele. Am avut și eu cliente la machiaj care mi-au spus că au cerut un anumit tip de machiaj și au primit complet altceva. Eu sunt de părere că trebuie să discutăm cu clienta sau cu persoana care ne oferă serviciul și să stabilim de comun acord ceea ce urmează să se întâmple. Până la urmă clienta este cea care plătește și cea care trebuie să fie mulțumită. Pe lângă cunoștințele și serviciile oferite de personalul salonului trebuie să se numere și amabilitatea, disponibilitatea în a găsi soluții și mai ales în a rezolva probleme.
- Locația – deși nu este un punct definitoriu cred că este importantă și locația. Să fie accesibilă și mai ales într-o zonă bună.
- Serviciile oferite – sunt persoane care preferă să meargă în locuri diferite pentru servicii sau care preferă să fie toate în același loc.
- Recomandările – ceea mai bună recomandare este cea venită din partea prietenelor/prietenilor, a cunoștințelor și a persoanelor care deja au beneficiat de serviciile salonului în cauză. Din fericire acum este din ce în ce mai ușor deoarece am la dispoziție canalele de social media, recomandările de pe Google și recenzii.
- Mici atenții – pot spune cu încredere că tuturor ne place să ne răsfățăm dar și să fim răsfățate de acea atunci când primim o cafea/ceai sau ceva dulce cât timp așteptăm ne bucurăm. Uneori micile gesturi aduc bucurii mari și de multe ori gesturile mici sunt trecute cu vederea dar ele sunt cele care ne fac ziua mai frumoasă.
- Oferte – cine nu se bucură atunci când primește un serviciu gratuit sau la un preț redus? Deși nu sunt cel mai important criteriu și ofertele se numără printre criteriile de alegere a salonului. Este bine venit să economisim niște banii mai ales în situația de față când totul se scumpește de la o zi la alta.
Cam acestea sunt aspectele pe care le i-au mereu în calcul atunci când aleg să merg la un salon și pe care cred că trebuie să le aveți și voi în vedere.
Eu sunt de ambele părți atât clientă cât și profesionistă și îmi este puțin mai ușor să observ unele lucruri și să discut pe această temă motiv pentru care am ales să scriu articolul de azi.
Înainte de toate curățenia și igiena trebuie să primeze, să fie cele mai importante atât pentru client cât și pentru salon.
Sunt curioasă dacă voi ați avut experiențe negative la saloane și care sunt acestea? Dar mai ales care a fost cea mai frumoasă experiență?